Wszyscy nieustająco się komunikujemy – za pomocą słów, gestów, mimiki. Ale chyba każdy z nas doświadcza czasem frustracji, kiedy oboje mówimy tym samym językiem, a ciężko nam się ze sobą porozumieć. Od czego zależy skuteczna komunikacja? Jak możemy ją usprawniać? Czy z każdym powinniśmy rozmawiać tak samo? Choć wydaje nam się, że dobrze znamy nasz rodzimy język, przekonasz się, na ile sposobów możesz go używać.
A jak przebiega komunikacja na poziomie organizacja – pracownik, organizacja – otoczenie, czy pracodawca – załoga? Czy to taka sama komunikacja i jak ją skutecznie prowadzić? To także ważny obszar który warunkuje sukces każdej firmy.
Zobacz, jak możesz usprawnić komunikację w całej swojej organizacji.
Komunikacja jest procesem, który można planować, modyfikować, kontrolować, doskonalić, zarządzać nim! Aby tak się stało, warto znać czynniki, które wpływają na jej skuteczność. U źródeł dobrej komunikacji leży wiedza z psychologii, socjologii, a także rozumienie ludzkich emocji. Dopiero z tą wiedzą, zbudujesz środowisko sprzyjające dobrej komunikacji.
Efektywna komunikacja to rezultat określonych umiejętności, które należy posiąść. Choć większość z nas potrafi mówić, to przesiąknięci wzorcami z domu, szkoły, środowiska, nawet nie zauważamy, że nasz sposób komunikacji nie prowadzi do porozumienia. Ucząc się stosowania pewnych narzędzi, jak pytania, parafrazy, aktywne słuchanie, metafory, a jednocześnie budując podstawy oparte na szacunku, równości i głębokim humanizmie, możemy na nowo nauczyć się komunikacji, która zamiast dzielić – łączy, zamiast różnić – zbliża. Każdemu człowiekowi można powiedzieć WSZYSTKO. Jednak WSZYSTKO zależy do tego, JAK się to zrobi.
Dobra komunikacja buduje dobre relacje. Aby tak się stało – trzeba nie tylko zastanowić się, co i w jaki sposób powiedzieć, ale również, do kogo się zwracamy. Poznając różne aspekty osobowości każdego człowieka, możemy precyzyjnie określić profil odbiorcy naszego komunikatu i wówczas tak dostosować język, aby osiągnąć zamierzony cel. Na naszym szkoleniu poznasz sekrety budowania relacji w komunikacji w oparciu o analizę transakcyjną.
Skuteczna i dobra komunikacja jest kluczem nie tylko do sukcesów zawodowych, ale również sekretem udanych relacji prywatnych. Rozwijając umiejętności wyrażania siebie, pogłębiamy również relacje z drugim człowiekiem. Im więcej świadomych pracowników, którzy potrafią mówić o trudnych sprawach, tym większa szansa na rozwój przedsiębiorstwa w atmosferze szczerości, otwartości i wzajemnego szacunku. W dynamicznie rozwijającym się świecie, firma, która się nie rozwija przestaje być konkurencyjna, a czasem po prostu wypada z rynku.
Systemy wspierające i ułatwiające komunikację są kojarzone często z technologicznymi narzędziami (platformy, komunikatory, aplikacje typu CRM czy intranet). Tymczasem skuteczne systemy komunikacji to złożone rozwiązania, zawierające nie tylko narzędzia, ale opisy procesów, procedury i instrukcje. Jednak rolą systemu jest wsparcie komunikacji, dlatego tak ważne jest, aby służył on ludziom, a nie odwrotnie!
Dowiedz się, jak budować system przyjazny pracownikom.