Wszyscy nieustająco się komunikujemy – za pomocą słów, gestów, mimiki. Ale chyba każdy z nas doświadcza czasem frustracji, kiedy oboje mówimy tym samym językiem, a ciężko nam się ze sobą porozumieć. Od czego zależy skuteczna komunikacja? Jak możemy ją usprawniać? Czy z każdym powinniśmy rozmawiać tak samo? Choć wydaje nam się, że dobrze znamy nasz rodzimy język, przekonasz się, na ile sposobów możesz go używać.

A jak przebiega komunikacja na poziomie organizacja – pracownik, organizacja – otoczenie, czy pracodawca – załoga? Czy to taka sama komunikacja i jak ją skutecznie prowadzić? To także ważny obszar który warunkuje sukces każdej firmy.

Zobacz, jak możesz usprawnić komunikację w całej swojej organizacji.

Komunikacja jest procesem, który można planować, modyfikować, kontrolować, doskonalić, zarządzać nim! Aby tak się stało, warto znać czynniki, które wpływają na jej skuteczność. U źródeł dobrej komunikacji leży wiedza z psychologii, socjologii, a także rozumienie ludzkich emocji. Dopiero z tą wiedzą, zbudujesz środowisko sprzyjające dobrej komunikacji.

Efektywna komunikacja to rezultat określonych umiejętności, które należy posiąść. Choć większość z nas potrafi mówić, to przesiąknięci wzorcami z domu, szkoły, środowiska, nawet nie zauważamy, że nasz sposób komunikacji nie prowadzi do porozumienia. Ucząc się stosowania pewnych narzędzi, jak pytania, parafrazy, aktywne słuchanie, metafory, a jednocześnie budując podstawy oparte na szacunku, równości i głębokim humanizmie, możemy na nowo nauczyć się komunikacji, która zamiast dzielić – łączy, zamiast różnić – zbliża. Każdemu człowiekowi można powiedzieć WSZYSTKO. Jednak WSZYSTKO zależy do tego, JAK się to zrobi.

Dobra komunikacja buduje dobre relacje. Aby tak się stało – trzeba nie tylko zastanowić się, co i w jaki sposób powiedzieć, ale również, do kogo się zwracamy. Poznając różne aspekty osobowości każdego człowieka, możemy precyzyjnie określić profil odbiorcy naszego komunikatu i wówczas tak dostosować język, aby osiągnąć zamierzony cel. Na naszym szkoleniu poznasz sekrety budowania relacji w komunikacji w oparciu o analizę transakcyjną.

Skuteczna i dobra komunikacja jest kluczem nie tylko do sukcesów zawodowych, ale również sekretem udanych relacji prywatnych. Rozwijając umiejętności wyrażania siebie, pogłębiamy również relacje z drugim człowiekiem. Im więcej świadomych pracowników, którzy potrafią mówić o trudnych sprawach, tym większa szansa na rozwój przedsiębiorstwa w atmosferze szczerości, otwartości i wzajemnego szacunku. W dynamicznie rozwijającym się świecie, firma, która się nie rozwija przestaje być konkurencyjna, a czasem po prostu wypada z rynku.

Systemy wspierające i ułatwiające komunikację są kojarzone często z technologicznymi narzędziami (platformy, komunikatory, aplikacje typu CRM czy intranet). Tymczasem skuteczne systemy komunikacji to złożone rozwiązania, zawierające nie tylko narzędzia, ale opisy procesów, procedury i instrukcje. Jednak rolą systemu jest wsparcie komunikacji, dlatego tak ważne jest, aby służył on ludziom, a nie odwrotnie!

Dowiedz się, jak budować system przyjazny pracownikom.

Imię i nazwisko
Pole wymagane
Pole wymagane
Firma
Pole wymagane
Pole wymagane
Telefon
Pole wymagane
Pole wymagane
E-mail
Pole wymagane
Pole wymagane
Proszę o przesłanie oferty w zakresie następujących szkoleń
Zaznacz pola obok szkoleń, którymi jesteś zainteresowany
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Dodatkowe informacje..
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Pole wymagane
Pole wymagane
error: