Sprzedaż to święty Graal każdego biznesu. Bez dobrej sprzedaży nie ma dobrej firmy! Jednak sprzedaż to nie tylko umiejętności handlowców czy dobry marketing, ale również dobry produkt/usługa, dobra komunikacja zarówno z klientem, jak i z resztą organizacji.
Analogia do struktur i metod wojskowych jest nieprzypadkowa, ponieważ na konkurencyjnym rynku sprzedaż zwykle jest walką.
Dziś siłą sprzedażową jest przed wszystkim planowanie, logistyka i sprawność organizacyjna działania. Pamiętajmy jednak, że na końcu procesu sprzedaży zawsze stoi człowiek. Dlatego w sprzedaży, także tej traktowanej jak walka, najważniejsza jest relacja między ludźmi i wzajemne zaufanie. Walczymy z konkurencją, a naszym sojusznikiem jest klient.
Aby stworzyć dobrą strategię trzeba znać i potrzeby klientów, i działania konkurencji. Skuteczna strategia to efekt dogłębnej analizy rynku i własnych mocnych oraz słabych stron, a także jasny komunikat dla Sales Force! Jednak rynek zazwyczaj nie jest spokojną sadzawką, tylko wzburzonym morzem – dlatego tak ważna jest elastyczność strategii i jej podatność na zmiany. Dobra strategia stanowi fundament sprzedaży. Jeśli chcesz działać efektywnie, weź udział w naszym szkoleniu.
Stara zasada armii mówi, że im więcej potu na poligonie, tym mniej krwi w boju. Dobre szkolenie sprzedażowe to ciężki „bój”, pełen zasadzek wrogiej konkurencji, wystawiania się na ostrzał zastrzeżeń klientów i wytrwałego marszu w deszczu niedoskonałości własnej oferty oraz mgle niejasnych celów. A jednak odpowiednio przygotowany i zahartowany oddział pokona każdą przeszkodę i wszelkie trudności. Sprzedaż to zawsze praca zespołowa, która zaczyna się długo przed spotkaniem z klientem. Na poligonie.
Trudno przeprowadzić skuteczny atak, gdy nie są znane koordynaty celu. Gdzie i jak strzelać? W jakim kierunku prowadzić główne, a gdzie pomocnicze natarcie? Jak skutecznie poderwać ludzi do boju? To, czy wygramy, zależy od wielu czynników – na pewno od jasnego i precyzyjnego celu, ale też odwagi, determinacji, zaangażowania, poświęcenia oraz inicjatywy Sales Force. Wygrywa ten, kogo na to stać. Jeśli chcesz wygrywać w sprzedaży, zdobądź i rozwijaj potrzebne umiejętności razem z nami.
Sprzedaż to nie tylko atak, ale również obrona uzyskanych już pozycji, zdobytych klientów, dostarczonych produktów czy wypracowanych rozwiązań, a także obrona dobrego imienia i wizerunku firmy i wreszcie zaufania klientów. Bo raz zdobyte, nie jest dane na zawsze. Dlatego strategia i taktyka obrony jest tak samo ważna jak ataku. Wymaga jednak zupełnie innych umiejętności i zachowań. Naucz się bronić zdobytego terenu, a nigdy nie przegrasz bitwy!
Walkę prowadzimy dla zdobycia łupów. Te łupy to czasem teren, czyli udziały w rynku, skarby, czyli zyski i obroty, innym razem sojusze i branki pod postacią klientów lub wartości – wizerunek firmy, prestiż, misja. Upewnij się, o co walczysz, i że łupy które chcesz zdobyć, są ważne dla całej Sales Force i całej organizacji. Zwycięstwo należy do wszystkich, dlatego nie zapomnij podzielić się łupami z tymi, którzy walczyli razem z tobą! Poznaj wszystkie łupy, jakie możesz zdobyć i naucz się mądrze je wykorzystywać w budowaniu siły swojej firmy.