Udana zmiana to zmiana zgodna z planem, zaakceptowana przez ludzi, której rezultaty są już utrwalone, a „nowe” stało się standardem. Badania dowodzą, że 70% zmian wdrażanych przez firmy kończy się większym lub mniejszym niepowodzeniem! Czy można się przed tym uchronić? Tak – poprzez dobre przygotowanie i mądre zarządzanie zmianą. Poznaj metody i narzędzia planowania, wprowadzania i utrwalania zmian, a osiąganie celów Twoich i twojej firmy stanie się łatwe!
Jeden plan to za mało – trzeba mieć dobry plan A i jeszcze lepszy plan B oraz plan awaryjny C. Planowanie to sztuka zarządzania oporem wobec zmiany oraz ryzykiem. Na naszych szkoleniach poznasz zasady i techniki planowania zmian w wielkiej i małej skali wprost od doświadczonych praktyków!
Dlaczego ludzie nie lubią zmian? Ponieważ często ich nie rozumieją i dlatego się ich boją! Stąd tak ważna jest komunikacja. Musi być ona otwarta, jasna i ilościowo oraz jakościowo „pomnożona” przez dziesięć. Poza komunikacją, dobry start potrzebuje liderów zmiany, aby pociągnęli za sobą resztę. Bo zmiana jest tak długo groźna, aż nie stanie się znaną i zrozumiałą nową rzeczywistością.
Zmiana musi mieć swój początek, środek i koniec, ponieważ większość ludzi potrzebuje stabilizacji. Projekt jako zestaw narzędzi wdrażania zmian pozwala porządkować i panować nad realizacją planu. Projekt to wykonawca planu, który działa zgodnie z zasadą złotego trójkąta, czyli zarządzania jak najmniejszym kosztem z zachowaniem racjonalnej jakości i w określonym czasie. Poznaj metody i techniki przygotowania i prowadzenia projektów inspirowane najlepszymi światowymi wzorcami.
Lądowanie to najtrudniejszy manewr w całym lataniu. Udane lądowanie jest wtedy, kiedy realizujemy zamierzoną wizję rzeczywistości po zmianie, a zrealizowane cele nie kłócą się z interesami uczestników zmiany i w jednym kawałku wracamy na ziemię. To czas na utrwalenie rezultatów, czyli tzw. zamrożenie wg modelu Levina – etap często zaniedbywany, a ważny, aby nie powrócić na stare tory. O tym jak bezpiecznie lądować, utrwalać rezultaty i wreszcie szczodrze nagradzać liderów zmiany i strażników jej efektów dowiesz się na naszych szkoleniach.
Celem wprowadzania zmian powinna być nowa rzeczywistość dla organizacji i jej otoczenia. Żeby jednak odnieść sukces, ważne jest wzięcie odpowiedzialności za nowy kształt rzeczywistości. Dlatego tak istotne jest, komu powierzasz kierowanie zmianą i wspieranie zachodzących procesów i jakie chcesz wyciągnąć korzyści ze zmiany. Korzyści nie mogą bowiem być „kością niezgody” pomiędzy różnymi grupami. I choć żadna zmiana nie generuje idealnego nowego świata, ważne, aby ewentualne rozczarowanie zostało dostrzeżone i wykorzystane jako motor do kolejnej zmiany. Poznaj sposoby i metody budowania wizji rzeczywistości po zmianach i zarządzania jej spełnieniem.